שעון היד הסדרתי הראשון. היכרות בין מהנדס גאון ומעצב-על הולידו מוצר שהפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו.
- Irad Yogev
- 10 באוק׳ 2021
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 5 בנוב׳ 2021
עירד יוגב:
17 בדצמבר שנת 1903, יום ערפילי דרומית לקיטי-הוק אשר בצפון קרוליינה, ארה"ב. התרגשות רבה לאחר שהאחים ווילבור ואורוויל רייט הצליחו בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושית להמריא עם כלי טיס מאויש, ממונע וניתן לשליטה.
לא ברור אם בעקבות ההצלחה של האחים רייט או אולי במקביל לה, החל מהנדס בשם 'אלברטו סנטוס דימון' לתכנן כלי טייס מאויש. סנטוס, יליד ברזיל, התמחה בהטסה ובפיתוח טכנולוגי של ספינות אוויר מסוג צפלין בעיר פריס, בה שהה מספר שנים. סנטוס פיתח את יכולותיו בתחום האווירודינמיקה ותכנן את מטוסו הראשון אשר כונה: BIS-14.
באוקטובר 1906 נסק לראשונה מטוסו ונחת כעבור 60 מטר. בטיסות הבאות כבר הגביה עוף לגובה 6 מטרים והגדיל עוד ועוד את טווח הטיסה. מאחר וסנטוס היה הראשון שהמריא ונחת ללא שימוש באביזרים חיצוניים הוא נחשב בעיני רבים לחלוץ האמיתי בתחום כלי הטייס אשר טסים בעזרת כוח העילוי.
הסיפור הטיסות הראשונות מוביל אותנו אל כותרת הכתבה: שעון היד הראשון. ובכן, מעשה שהיה כך היה: עם התפתחות היכולת להטיס ולנהג ספינות אוויר, הבין סנטוס שיקשה עליו מאוד השימוש בשעון הכיס שלו לצרכי מדידת זמן וחישובי מרחק.
בשנת 1904 פונה סנטוס אל ידידו הטוב והמפורסם: מעצב התכשיטים והשעונים המפורסם: לואי קרטייה. קרטייה פותר את הבעיה ומעצב את שעון היד המודרני ראשון. לדגם שעון היד הראשון קורא קרטייה על שם חברו הטוב סנטוס והשם הפך לימים למותג. עד היום נחשב דגם "סנטוס" (אשר עבר שדרוגים רבים מאז) לאחד המותגים הנמכרים ביותר מבין הקולקציה של שעוני קרטייה.
לביצוע הערכת שעונים או הערכת תכשיטים עתיקים פנו באמצעות לחצן "צרו קשר או למייל info@artvalue.co.il
כל הזכויות שמורות למרכז להערכת אוספים www.artvalue.co.il
תגובות